Overcast Clouds

10°C

Kołobrzeg

26 kwietnia 2024    |    Imieniny: Maria, Marcelina, Marzena
26 kwietnia 2024    
    Imieniny: Maria, Marcelina, Marzena

Redakcja: tel. 500-166-222 poczta@miastokolobrzeg.pl

Portal Miasto Kołobrzeg FBPortal Miasto Kołobrzeg na YT

Regionalny Portal Informacyjny Miasta Kołobrzeg i okolic

reklama

reklama

Umowami na prąd zajmie się UOKiKJest kolejna odsłona spraw prowadzonych przez Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów. Sprawą zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.


W trakcie rozmowy telefonicznej, jak i podczas wizyty w Punkcie Energii, przedstawiciele Energa Obrót proponowali zawarcie nowej umowy sprzedaży energii elektrycznej. Zapewniali konsumentów, że nowa umowa będzie korzystniejsza finansowo. Jak mówi Cieślicka, konsumenci skarżą się jednakże, że nie zostali poinformowani o dodatkowej opłacie, tzw. opłacie handlowej w kwocie 16,99 zł. - Podczas rozmowy telefonicznej nie dochodziło do zawarcia z Energa Obrót SA nowej umowy sprzedaży energii elektrycznej. Konsumenci w trakcie rozmowy telefonicznej otrzymywali jedynie propozycję zawarcia umowy. Energa Obrót SA zobowiązana była dostarczyć do konsumentów podpisane egzemplarze umowy, które konsumenci powinni również podpisać i odesłać do Spółki - mówi rzecznik.

Z potwierdzonych przez Anetę Cieślicką informacji wynika, że spółka powyższych formalności nie dopełniła. Wysyłała do konsumentów jedynie niepodpisane formularze umowy. - Oznacza to, że jeżeli konsumenci nie potwierdzili pisemnie zgody na zawarcie umowy sprzedaży energii elektrycznej, to taka umowa nie obowiązuje. Tym samym, nadal powinna wiązać konsumentów dotychczasowa umowa sprzedaży, zgodnie z którą konsumenci nie są zobowiązani do zapłaty m.in. opłaty handlowej w kwocie 15,99 zł lub 16,99 zł.

Aneta Cieślicka radzi, aby osoby, które nie wyrażają zgody na warunki nowej umowy, wysłały do spółki wezwanie do rozliczania opłat według dotychczasowej umowy. Sprawę już bada Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Poprosiliśmy rzecznika Grupy Energa o ustosunkowanie się do zarzutów Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów, ale odpowiedź do na nie dotarła.

Umowami na prąd zajmie się UOKiK

reklama

reklama

Dodaj komentarz

UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.

Zgody wymagane prawem - potwierdź aby wysłać komentarz



Kod antyspamowy
Odśwież

Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo AMBERPRESS z siedzibą w Kołobrzegu przy ul. Zaplecznej 9B/6 78-100 Kołobrzeg, o numerze NIP: 671-161-39-93. z którym możesz skontaktować się osobiście pod numerem telefonu 500-166-222 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość mailową na adres poczta@miastokolobrzeg.pl Jednocześnie informujemy że zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych przysługuje ci prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania w zakresie wynikającym z obowiązującego prawa.

reklama