Prowadzona w Ustroniu Morskim inwestycja jest częścią dużego zadania, w wyniku którego zostanie oznakowane ponad 72km trasy Euro Velo 10/13 od Dźwirzyna do Marszewa oraz zostaną wykonane odcinki inwestycyjne o łącznej długości 4,6km, z czego 775m w Ustroniu Morskim.
Przebieg odcinka w Ustroniu Morskim prezentuje załączona mapa. Rozpoczyna się on w miejscu gdzie obecnie znajduje się zniszczony chodnik wzdłuż morza, a dalej na terenie leśnym do ul. Granicznej jest tylko dziki przedept. Na odcinkach sąsiadujących zostało zaplanowane oznakowanie szlaku po istniejących ulicach, ciągach pieszo-rowerowych i drogach lokalnych o małym natężeniu ruchu. Nawierzchnia trasy będzie wykonana z płyt betonowych. Z uwagi na rosnące w pobliżu drzewa szlak będzie miała zmienną szerokość, lecz nie mniejszą niż 2m. Całe zadanie powinno zostać zrealizowane do końca sierpnia br., a jego wartość to blisko 8,5 mln zł, z czego 85% stanowi dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020. Efektem będzie osiągnięcie na całej trasie EV10/13 na Pomorzu Zachodnim, szlaku gotowego i oznakowanego na odcinku 134km trasy.
Szlak rowerowy wzdłuż Bałtyku, na Pomorzu Zachodnim liczy ok. 223 km. Najprościej go opisać dzieląc na 5 etapów. Pierwszy prowadzi ze Świnoujścia do Łukęcina, a obecnie znaczna jego część jest projektowana. Drugi etap, z Łukęcina do Ustronia Morskiego, dzięki inwestycjom w latach ubiegłych w większości jest gotowy. Aktualnie uzupełniane są brakujące fragmenty i trwa oznakowanie trasy. Dalej, dzięki oddaniu inwestycji Pleśna – Mielno, z Ustronia Morskiego dotrzemy już do Darłowa, a także dalej do granicy województwa w pobliżu Jarosławca. W bieżącym roku ten fragment szlaku powinien zostać w całości ukończony. Jeszcze pod koniec 2019 roku wybrano wykonawców dla stworzenia półkilometrowego odcinka w Bukowie Morskim, oznakowania odcinków Gleźnówko – Dąbki oraz Darłowo – Wicie, a także zbudowania w Darłowie brakującej trasy wzdłuż ulic Mickiewicza i Sowińskiego (0,8 km) oraz ul. Morskiej ( 0,25 km). W bieżącym roku także w gminie Postomino powstają dwa nowe odcinki Velo Baltica, biegnące po nieczynnej linii kolejowej na wysokości miejscowości Marszewo i Złakowo.
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.