W 2018 roku, w dniach zbiórek odpadów komunalnych w gminie Rymań, przedstawiciel firmy ATF Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa prowadzić będzie na terenie gminy kontrole prawidłowej segregacji odpadów. Główną przyczyną podjęcia powyższych działań jest zgłaszana przez firmę odbierającą odpady niewłaściwa bądź niepełna segregacja odpadów w gospodarstwach domowych. Analiza sprawozdania złożonego przez firmę odbierającą odpady komunalne z terenu gminy Rymań za rok 2017 wykazała, iż masa odpadów zbieranych w sposób selektywny jest niska, a rosną ilości odpadów zmieszanych, co będzie skutkować nieosiągnięciem wymaganego poziomu recyklingu, a w dalszej kolejności nałożeniem na gminę kar pieniężnych. Sytuacja taka może spowodować podwyższenie stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
NIEPRAWIDŁOWA SEGREGACJA
Urząd Gminy Rymań otrzymuje zgłoszenia od odbiorcy odpadów mówiące o tym, iż znaczna część mieszkańców wyrzuca cenny surowiec recyklingowy tj.: metale, aluminium, plastik czy szkło do pojemników przeznaczonych na odpady zmieszane (tzw. balast). Przypominamy, że opakowania należy dokładnie opróżnić. Nie trzeba ich myć! Woda to cenny surowiec naturalny.
Firma ATF Sp. z o.o. Sp.k. odbierająca odpady komunalne z terenu Gminy Rymań jest zobowiązana każdorazowo do kontroli zawartości pojemników i worków w celu określenia prawidłowości segregowania odpadów. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji, odbierający odpady zobligowany jest do niezwłocznego powiadomienia o zaistniałym fakcie Urząd Gminy Rymań oraz właściciela nieruchomości. W przypadku dwukrotnego w ciągu roku kalendarzowego powiadomienia pracownika Urzędu Gminy Rymań przez podmiot odbierający odpady o mieszaniu odpadów przeznaczonych do selektywnej zbiórki lub umieszczaniu odpadów komunalnych w urządzeniach do selektywnego zbierania odpadów, będzie skutkowało naliczeniem opłaty jak za odpady zmieszane. W konsekwencji zostanie wszczęte postępowanie w celu wydania właścicielowi gospodarstwa domowego decyzji zwiększającej opłatę z 10,00 zł do 20,00 zł miesięcznie od jednej osoby. Firma odbierająca odpady komunalne zobowiązana jest do pisemnego dostarczania informacji do Urzędu Gminy Rymań o braku wywiązywania się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Pisemna notatka o nieodpowiedniej segregacji odpadów będzie przekazywana wraz z dokumentacją fotograficzną.
Urząd Gminy Rymań przypomina, aby mieszkańcy w wyznaczonym dniu wystawiali przed swoje posesje tylko te frakcje zebranych odpadów, które są określone w harmonogramie odbioru odpadów z terenu Gminy Rymań obowiązującym w 2018 roku.
UWAGA!
Wpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy dokonywać na numer rachunku bankowego Gminy Rymań:
Pomorski BS Oddział w Rymaniu
83 8581 1043 0600 0358 2000 0002
lub w drodze inkasa -
(u sołtysów poszczególnych sołectw - tylko opłaty bieżące).
Od stycznia 2018 r. stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie ulegną zmianie i wynoszą miesięcznie:
10,00 zł na jednego mieszkańca, dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców - jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny;
20,00 zł na jednego mieszkańca, dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców - jeżeli odpady nie są zbierane i odbierane w sposób selektywny.
Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości winny być uiszczane bez wezwania, z dołu, w następujących terminach:
1) do 28 lutego – za miesiące styczeń, luty
2) do 30 kwietnia – za miesiące marzec, kwiecień,
3) do 30 czerwca – za miesiące maj, czerwiec,
4) do 31 sierpnia – za miesiące lipiec, sierpień,
5) do 31 października – za miesiące wrzesień, październik,
6) do 31 grudnia – za miesiące listopad, grudzień.
Prosimy o terminowe regulowanie płatności za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Brak terminowej wpłaty skutkować będzie m.in.:
1) Naliczeniem odsetek jak dla zaległości podatkowych.
2)Wszczęciem procedury windykacyjnej i naliczeniem kosztów upomnień.
3) Wszczęciem procedury egzekucyjnej w trybie przepisów Ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Jednocześnie przypominamy wszystkim właścicielom nieruchomości, że wszelkie zmiany związane z ilością osób zamieszkałych (przeprowadzka osób, narodziny dzieci, zgony osób itp.) mające wpływ na wysokość opłaty, należy zgłaszać do 14 dni od daty zaistnienia zmiany w Urzędzie Gminy w Rymaniu.
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.