W Koszalinie, przy ASO Citroen Drewnikowski, można było podziwiać klasyczne i zabytkowe modele francuskiej marki Citroen - razem niemal 30 aut.
Obejrzeć można było m.in. następujące modele:
2 CV - produkowany w latach 1948-1990 - w liczbie niemal 3,9 mln egzemplarzy. Samochód o bardzo prostej konstrukcji, szokującym wyglądzie, zmotoryzował powojenną Francję;
Seria Traction Avant - luksusowa limuzyna wytwarzana w kilku wersjach nadwoziowych w latach 1934-1957. Jeden z pierwszych samochodów przednionapędowych oraz z obniżonym środkiem ciężkości i nadwoziem samonośnym. Dzięki tym zabiegom, był bardzo zwrotny i pozwalał dynamiczniej niż inne ówczesne pojazdy pokonywać kręte drogi. Dzięki właściwościom jezdnym, chętnie wykorzystywany przez europejskich gangsterów, a potem policję i np. polską służbę bezpieczeństwa. Jeden z najsłynniejszych francuskich gangów wykorzystujących ten model do napadów otrzymał nazwę „Gang des Tractions Avant”;
ID / DS - (Deesse - bogini) z lat 1955-1975. Kamień milowy motoryzacji. Oferował komfort nieznany z innych samochodów, dzięki zastosowaniu zawieszenia hydropneumatycznego. System ten - oczywiście po wielu udoskonaleniach - jest stosowany do dziś w modelu C5 (wersja zawieszenia hydractive 3+);
CX - samochód równie nietuzinkowy jak jego poprzednicy, częściowo samonośne nadwozie oparte na dwóch podłużnicach umieszczonych pod karoserią. Samochód legitymował się niskim współczynnikiem oporu aerodynamicznego Cx. Został ogłoszony samochodem roku 1975. Produkowany w latach 1974-1991.
MG
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.